rahadargandomazar

rahadargandomazar

rahadargandomazar
rahadargandomazar

rahadargandomazar

rahadargandomazar

پاورپوینت حامیان مالی در ورزش


پاورپوینت حامیان مالی در ورزش

دانلود پاورپوینت با موضوع حامیان مالی در ورزش، در قالب ppt و در 40 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مهمترین منابع مالی در ورزش، اسپانسرکیست، ویژگی ها و فواید حمایت مالی در ورزش چیست، تقسیم بندی حامیان ورزشی، اهداف شرکتها به عنوان اسپانسر ورزشی، اهداف حامیان مالی برای حمایت از ورزش، اصول ارتباط با حامیان مالی، تدوین استراتژی موفقیت در جذب حامیان، درآمد 4

دانلود پاورپوینت حامیان مالی در ورزش

دانلود پاورپوینت حامیان مالی در ورزش
پاورپوینت حامیان مالی در ورزش
مهمترین منابع مالی در ورزش 
اسپانسر
ویژگی ها و فواید حمایت مالی در ورزش 
تقسیم بندی حامیان ورزشی 
اهداف شرکتها به عنوان اسپانسر ورزشی
اهداف حامیان مالی برای حمایت از ورزش
اصول ارتباط با حامیان مالی 
تدوین استراتژی موفقیت در جذب حامیان ورزشی
اجزای صنعت ورزش آمریکا
جام جها
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1950 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40

دانلود پاورپوینت با موضوع حامیان مالی در ورزش، در قالب ppt و در 40 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مهمترین منابع مالی در ورزش

اسپانسرکیست ؟

ویژگی ها و فواید حمایت مالی در ورزش چیست ؟

تقسیم بندی حامیان ورزشی

اهداف شرکتها به عنوان اسپانسر ورزشی

اهداف حامیان مالی برای حمایت از ورزش

اصول ارتباط با حامیان مالی

تدوین استراتژی موفقیت در جذب حامیان

درآمد 4 لیگ بزرگ اروپایی از محل حامیان مالی
درآمد حاصل از تبلیغات روی پیراهن در چند باشگاه کشور انگلستان

اجزای صنعت ورزش آمریکا

جام جهانی و حامیان

المپیک و حامیان

امتیازات حامیان درجه یک در المپیک

منابع درآمد المپیک

تعیین شرکای تجاری المپیک‌ها (TOP)

اهداف حمایت مالی سواچ از المپیک 1996

 

قسمتی از متن:

شرکتی که قصد دارد به عنوان اسپانسر وارد دنیای ورزش شود ، قبل از هر چیز می بایست اهدافی که میخواهد بدانها دست یابد را مشخص نماید ، بطوری که بتواند بازگشت سرمایه را هم  بطور متناسب ارزیابی کند.

اهداف شرکتها به عنوان اسپانسر ورزشی :

 تأیید مستقیم یک محصول

مشهور ساختن یک نام ویا نشان

 بهبود چهره عمومی شرکت

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " حامیان مالی در ورزش" می باشد که در حجم 40 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت حامیان مالی در ورزش

پاورپوینت اصول جلب حامیان ورزشی


پاورپوینت اصول جلب حامیان ورزشی

دانلود پاورپوینت با موضوع اصول جلب حامیان ورزشی، در قالب ppt و در 27 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش، صنعت ورزش، بازاریابی ، پایه های حامیان ورزش، وظایف مدیریت بازاریابی، چارچوب اقتضائی برنامه استراتژیک بازار، دلایل حامی شدن، جام جهانی و حامیان، المپیک و حامیان، امتیازات حامیان درجه یک در المپیک

دانلود پاورپوینت اصول جلب حامیان ورزشی

دانلود پاورپوینت اصول جلب حامیان ورزشی 
پاورپوینت اصول جلب حامیان ورزشی 
اصول جلب حامیان ورزشی
عوامل رشد و توسعه صنعت ورزش 
صنعت ورزش 
بازاریابی 
پایه های حامیان ورزش 
وظایف مدیریت بازاریابی 
چارچوب اقتضائی برنامه استراتژیک بازار 
دلایل حامی شدن
جام جهانی و حامیان
المپیک و حامیان
امتیازات حامیان درجه یک در المپیک
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 727 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

دانلود پاورپوینت با موضوع اصول جلب حامیان ورزشی، در قالب ppt و در 27 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش

صنعت ورزش

بازاریابی ، پایه های حامیان ورزش

وظایف مدیریت بازاریابی

چارچوب اقتضائی برنامه استراتژیک بازار

دلایل حامی شدن

جام جهانی و حامیان

المپیک و حامیان

امتیازات حامیان درجه یک در المپیک

 

قسمتی از متن:

عوامل رشد و توسعه صنعت ورزش:

- افزایش ورزشهای جدید

- جذاب تر شدن مسابقات

- رشد تماشاچیان

- افزایش رسانه های ورزش

- شروع نهضت آمادگی جسمانی در سالهای 1970

- تنوع وسایل ورزشی

- رشد علوم ورزشی

- جهانی شدن ورزش

- تخصصی شدن مدیریت ورزشی

- علاقه شدید به اوقات فراغت

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " اصول جلب حامیان ورزشی" می باشد که در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت اصول جلب حامیان ورزشی

دانلود فایل (Word) پژوهش بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن


دانلود فایل (Word) پژوهش بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن

عنوان پروژه دانلود پروژه بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن فرمت فایل اصلی doc قابل ویرایش تعداد صفحات 65 پروژه ای که در این قسمت از سایت آماده دانلود گشته با عنواان بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن می باشد هوش ازدحامی یا هوش گروهی نوعی روش هوش مصنوعی است که استوار بر رفتارهای گروهی در سامانه های نامتمرکز و خود سامانده بنیان شده است

دانلود دانلود فایل (Word) پژوهش بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن

دانلود فایل (Word) بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن
دانلود فایل پژوهش بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن
دانلود (Word) پژوهش بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن
دانلود پژوهش بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 995 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

عنوان پروژه :دانلود پروژه بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن

فرمت فایل اصلی : doc قابل ویرایش

تعداد صفحات : 65

پروژه ای که در این قسمت از سایت آماده دانلود گشته با عنواان بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن می باشد . هوش ازدحامی یا هوش گروهی نوعی روش هوش مصنوعی است که استوار بر رفتارهای گروهی در سامانه های نامتمرکز و خود سامانده بنیان شده است . این سامانه ها معمولا از جمعیتی از کنشگران ساده تشکیل شده است که به طور محلی با یکدیگر و پیرامون خود در همکنشی هستند . با وجود اینکه معمولا هیچ کنترل تمرکز یافته ای , چگونگی رفتار کنشگران را به آنها تحمیل نمی کند . همکنشی های محلی آنها را به پیدایش رفتاری عمومی می انجامد.

مثالهای از چنین سیستم ها را می توان در طبیعت مشاهده کرد, گروههای مورچه ها , دسته پرندگان , گله حیوانات ,تجمعات باکتری ها و گله های ماهی ها . علت بکارگیری هوش ازدحامی در فناوری اطلاعاتهمگونی بین مسائل متفاوت در حوزه فناوری اطلاعات و رفتارهای اجتماعی حشرات است . رفتارهای اجتماعی که در حشراتی نظیر , مورچه ها , موریانه ها , زنبور عسل و ماهی ها ظهور پیدا می کند دانشمندان را بر آن داشته که در رفتار و زندگی این حشرات به تحقیق بپردازند و این باعث ایجاد مفهوم جدیدی بنام هوش ازدحامی می شود.

تاملی که در زندگی مورچه ها انجام شدده است و رفتار جستجو گرایانه آنها برای پیدا کردن غذا می تواند جواب مختصری باشد بر اینگونه سوالات ,که ددر فصل دوم و سوم به آن خواهیم پرداخت . مسئله فروشنده دوره گرد, رباتیک ازدحامی و کاربرد های آن که در فصل چهارم و پنجم به آنها خواهیم پرداخت . در فصل ششم سعی می کنیم مسئله فروشنده دوره گرد را با استفاده از هوش که در ازدحام مورچه ها برای پیدا کردن کوتاه ترین مسیر تا منبع غذایی وجود دارد حل کنیم.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن را مشاهده می کنید

چکیده

فصل 1- هوش و انواع آن

1-1-مقدمه

1-2-هوش چیست؟

1-3-انواع هوش

1-3-1-هوش مصنوعی

1-3-2-هوش هیجانی

1-3-3-هوش محاسباتی

1-3-4-هوش ازدحامی

1-4-نتیجه گیری

فصل 2- هوش ازدحامی و کاربردهای آن

2-1-مقدمه

2-2-هوش ازدحامی چیست؟

2-3-اصول مهم هوش ازدحامی

2-3-2-ارتباط غیرمستقیم

2-4-تکنیکهای هوش ازدحامی

2-4-1-روش بهینه سازی گروه مورچه ها

2-4-2-روش بهینه سازی ازدحام ذرات

2-5-جذابیت هوش ازدحامی در فنآوری اطلاعات

2-6-مراحل طراحی یک سامانه

2-7-کاربردهای هوش ازدحامی

2-8-نتیجه گیری

فصل 3- مورچه ها ، موریانه ها ، الگوریتم مورچه ها

3-1-مقدمه

3-2-مورچه ها

3-3-زندگی مورچه ها

3-4-موریانه ها

3-5-الگوریتم مورچه

3-6-کاربردهایی از الگوریتم مورچه

3-7-نتیجه گیری

فصل 4- مسئله فروشنده دوره گرد

4-1-مقدمه

4-2-مسئله فروشنده دوره گرد

4-3-الگوریتم فروشنده دوره گرد با استفاده از الگوریتم مورچه

4-4-کاربردهایی از مسئله فروشنده دوره گرد

4-5-نتیجه گیری

فصل 5- رباتیک ازدحامی وکاربردهای آن

5-1-مقدمه

5-2-رباتیک ازدحامی

5-3-کاربردهای رباتیک ازدحامی

5-4-نتیجه گیری

فصل 6- پیاده سازی مسئله فروشنده دوره گرد با استفاده از الگوریتم مورچه

6-1-مقدمه

6-2-فرآیند یادگیری

6-3-انواع یادگیری

6-4-یادگیری با ناظر

6-5-یادگیری بدون ناظر

6-6-یادگیری تشدیدی

6-7-متغیرهای برنامه

6-8-توضیح برنامه

6-9-خروجی برنامه

6-10-نتیجه گیری

فصل 7- نتیجه گیری

منابع

دانلود دانلود فایل (Word) پژوهش بررسی هوش ازدحامی و کاربرد های آن

راهکار حقوق کیفری ایران و اسناد بین المللی به خشونت علیه زنان

راهکار حقوق کیفری ایران و اسناد بین المللی به خشونت علیه زنان

هدف از این پایان نامه راهکار حقوق کیفری ایران و اسناد بین المللی به خشونت علیه زنان می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات114
حجم222 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیفقه،حقوق،الهیات

توضیحات کامل

این پایان نامه در باره خشونت علیه زنان و با عنوان بررسی راهکار حقوق کیفری ایران و اسناد بین المللی به خشونت علیه زنان می باشد.خشونت بر زنان، یکی از گسترده ترین موارد نقص حقوق بشر است. خشونت وارده بر زنان توجه و حساسیت دولتها و سازمانهای بین المللی را به خود معطوف داشته که باعث شده سندهای متعددی در راستای ممنوعیت خشونتهای مختلف بر زنان به تصویب برسد؛ باید اذعان داشت که در قوانین داخلی ایران نیز حمایت های کم وبیش قانونی از زنان وجود دارد اما پاسخگوی شدت و وخامت جرایم ارتکابی بر زنان ازسوی خانواده یا جامعه نیست.

 

 

 

 

سوالات پایان نامه خشونت علیه زنان :

 

  1. علل و عوامل خشونت علیه زنان چیست؟

  2. چرا غالبا قربانیان واقعیت های خشونت جنسی را کتمان یا انکار می کنند؟

  3. خشونت علیه زنان به عنوان یک معضل مهم اجتماعی در حقوق داخلی و بین المللی در چه مقطع و زمانی باعث می شود؟

 

 

 

 


پایان نامه پیش رو از 4 فصل تشکیل شده است :

فصل اول: کلیات و مفاهیم گونه شناسی خشونت علیه زنان مورد بررسی قرار گرفته است. فصل دوم، پاسخ کیفری ماهوی ایران به خشونت علیه زنان مورد بررسی قرار گرفته است.  فصل سوم، پاسخ اسناد منطقه ای و بین المللی به انواع خشونت علیه زنان  مورد بررسی قرار گرفته است. فصل چهارم، راهکارها و تدابیر حمایتی در برابر خشونت علیه زنان مورد بررسی قرار گرفته است. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
چکیده    1
مقدمه    2
1- بیان مسأله تحقیق    4
2- سوالات تحقیق    5
3- فرضیات تحقیق     5
4- ضرورت واهداف تحقیق     6
5- روش تحقیق     7
6- پیشینه تحقیق    8
7- نتایج علمی و عملی تحقیق     8
8-  سازماندهی تحقیق    8

 

 

فصل اول : مفاهیم و گونه های خشونت علیه زنان     9

1-1 مفهوم خشونت علیه زنان     10
1-1-1 تعریف خشونت     10
1-1-2 واژه شناسی خشونت     11
1-2 پیشینه خشونت علیه زنان در اسلام     11
1-3- نظریات خشونت علیه زنان     12
1-3-1 نظریه یادگیری     13
1-3-2 ایدولوژی قیم مآبانه    14
1-4 انواع  خشونت علیه زنان     16
1-4-1 خشونت جسمی    16
1-4-1 -1مصداق بارز خشونت جسمی     17
1-4-1-1-1 ضرب- جرح- قتل     17
1-4-2خشونت  عاطفی    18
1-4- 3خشونت جنسی     19

 


فصل دوم: راهکارهای حقوق کیفری ایران بر خشونت علیه زنان     22

2-1:موضع حقوق کیفری ایران در برابر جرایم خشونت آمیز نسبت به زنان     23
2-1-1 حمایت از زنان در برابر قتل عمد     23
2-1-1-1  کیفر قتل عمد در قانون مجازات عمومی     24
2-1-1-2 کیفر قتل زن در قانون مجازات اسلامی     25
2-1-2 قتل در فراش     27
2-1-3 حمایت از زنان در برابر ضرب و جرح     30
2-1-3-1 قانون مجازات عمومی و حمایت از زنان در برابر ضرب و جرح     30
2-1-3-2 قانون مجازات اسلامی و حمایت از زنان در برابر ضرب و جرح     31
2-1-4 حمایت از زنان در برابر قطع اندام جنسی و ازاله بکارت     32
2-1-5 حمایت از زنان باردار در برابر ضرب و جرح و  اذیت و آزار    34
2-1-5-1آزار و اذیت زن بار دار در قوانین قبل از سال 1375    35
2-1-5-2 حمایت از زنان بار دار در قانون مجازات اسلامی (1375 و 1392)    35
2-1-6 حمایت از زنان در برابر ربایش     36
2-1-7حمایت از زنان در برابر توهین و تعرض در اماکن عمومی     37
2-2 موضع حقوق کیفری ایران در باره ازدواج قبل از بلوغ    39
2-2-1کنکاش در قوانین موجود     39
2-2-2 ملاک قانونی سن ازدواج     41
2-2-3 دادگاه صالح براساس قانون مدنی     43
2-2-4 ازدواج اجباری     43
2-2-5 عدم ثبت نکاح     44
2-2-6 در تحلیل ماده 645 قانون مجازات اسلامی :    46
2-2-6-1 عنصر مادی     46
2-2-6-2عنصر معنوی     47

 


فصل سوم : راهکار اسناد منطقه ای و بین المللی به انواع خشونت علیه زنان     50

3-1 مواضع اسناد منطقه ای و بین المللی به رفع خشونت علیه زنان     51
3-1-1 اعلامیه رفع خشونت علیه زنان    52
3-1-1-1 تدابیر قانونی     53
3-1-1-2 تدابیر حمایتی     54
3-1-2 کارپایه عمل پکن 1995    54
3-1-2-1تدابیر قانونی    56
3-1-2-2 تدابیر حمایتی     58
3-1-3 اجلاس پکن +5    60
3-2مواضع حقوق بشر دوستانه    61
3-3 اسناد بین المللی در ارتباط با منازعات مسلحانه درمورد خشونت علیه زنان     63
3-3-1 کنوانسیون های لاهه وژنو    64
3-3-2 اعلامیه رفع خشونت از زنان و حمایت ازآنان در جنگ ها     65
3-3-3 کنفرانس پکن و حمایت از زنان در جنگ ها و اساسنامه و دادگاه کیفری بین المللی    66
3-4 کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان     70
3-5 موضع اسناد بین المللی نسبت به نهادهای مشابه بردگی     71
3-5-1 کنوانسیون رضایت در ازدواج حداقل سن و ثبت ازدواج     73
3-5-2 ممنوعیت ازدواج های اجباری در سایر اسناد بین المللی     77

 


فصل چهارم: تدابیر حمایتی در برابر خشونت علیه زنان     79

4-1 تدابیر پیشگیرانه    80
4-1-1 پیشگیری کنش گرایی اجتماعی     81
4-1-1-1 پیشگیری رشد مدارانه نسبت به خشونت علیه زنان     81
4-1-1-1-1 بالا بردن آگاهی     82
4-1-1-1-2 آموزش     83
4-1-1-2 تدابیر پیشگیرانه اجتماع مدارانه     84
4-1-1-2-1 فقر زدایی     84
4-1-1-2-2 ثبت اجباری ولادت و ازدواج     85
4-1-2 تدابیر حمایتی یک در فرآیند دادرسی قضایی    85
4-1-2-1 ایجاد حس مسئولیت در ضابطین ومقام تعقیب و تحقیق     86
4-1-2-2 همکاری قضات و متخصصین     89


نتیجه گیری     90
منابع     93


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

هدف از این پایان نامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع جدید می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات254
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی تربیتی

ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

 
 
 
 
 
 

بیان مسئله

     زمان، ارزشمندترین سرمایه هر فرد، گروه و سازمان است. در واقع تنها سرمایه برگشت ناپذیر در اختیار انسان، زمان است، زیرا تولید پول، ماشین ، فناوری و حتی نیروی انسانی، وابسته به صرف وقت و تأمین زمان است همجنین تنها سرمایه غیرقابل خریداری و غیرقابل تولید و بازیافت، زمان می‌باشد. برای هر فردی در همه عرصه‌های زندگی وقت ارزشی فرا طلایی دارد ، به جهت تغییراتی که در دهه‌های اخیر در عرصه علوم و فنون انجام شده، زمان اهمیت بیشتری یافته و مردم مجبور هستند با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند، به همین دلیل لزوم مدیریت زمان، بیشتر احساس می‌شود.( در حقیقت مدیریت زمان یکی از راهبردهای مؤثر در جهت کاهش میزان اتلاف وقت است ، هدف آن جلوگیری از اتلاف وقت و نظم دادن کارها است (هاشمی‌زاده، 1385)).

 

همچنین با توجه به اینکه زمان، یک منبع محدود به شمار می‌آید لزوم مدیریت آن به خصوص در محیط‌های آموزشی برای دانش‌آموزان (نوجوانان و جوانان) از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که به منظور کسب موفقیتهای تحصیلی باید از کارهای غیرمهم صرف نظر کرد و کارها را الویت‌بندی نمود.دوره نوجوانی و جوانی یکی از مهمترین و بحرانی‌ترین زمان زندگی هر فرد محسوب می‌شود.طبق تعریف سازمان ملی جوانان، افراد 11تا29 سال نوجوان و جوان محسوب می شوند.   

 

نوجوان از دوره کودکی گذر کرده و وارد مرحله نوینی از زندگی می‌شود، ورود از دوره کودکی به دوره نوجوانی ،فرد را با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه می‌کند. بررسی این مسائل و مشکلات در دنیای امروز از پیچیدگی خاصی برخوردار است ، بررسی این مسائل و مشکلات مستلزم بررسی همه جانبه نسلی است که در حال دگرگونی عمیق شخصیتی است و برای سازگاری، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند . با توجه به اینکه تمامی قوای زیستی، روحی، روانی، فکری و عاطفی فرد از دوران بلوغ دچار تغییر و تحول می‌شود، لازم است که به نوجوانان درخصوص مدیریت برخود (مدیریت بر زمان) اطلاعات و آگاهی‌هایی داد ، همچنین با توجه به ویژگی‌های شخصیتی نوجوانان و جوانان با تنوع احوال، دگرگونی‌های رفتار، موضع‌گیری در برابر امور و طغیان، مبارزه ،احساسات گرم و آتشین، سن  خودنمایی و غرور، اضطراب و بیقراری، حادثه‌جویی و شرایط خاصی که نوجوانان و جوانان دارند بصورت بالقوه آمادگی انواع آسیب‌های اجتماعی را در خود نهفته دارند . 

 

اگر در این سنین ویژگی‌های مذکور و نیازهای نوجوانان و جوانان از طرف مسئولین ذیربط ، خانواده‌ها و مربیان پرورشی و تربیتی مورد توجه واقع نشود نسل نوجوان و جوان با مسائل و مشکلات فراوان مواجه خواهد شد.یکی از مواردی که در مدیریت زمان نوجوانان و جوانان نقش بسزایی دارد، خود تنظیمی می‌باشد. یادگیری خودتنظیمی[1] از مقوله‌هایی است که به نقش فرد در فرآیند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال 1967 توسط بندورا مطرح شد (کدیور، 1380) . این سازه در نظریه‌های مختلف روانشناسی از جمله نظریه‌های رفتاری، شناختی، شناخت اجتماعی، و ساخت‌گرایی مورد توجه قرار گرفته است. صاحب‌نظران مختلف الگوهای متفاوتی از خود تنظیمی در یادگیری ارائه داده‌اند. از جمله این الگوها، الگوی پینتریچ[2] (1986) است. در این الگو، خود تنظیمی در یادگیری به استفاده از راهبردهای شناختی[3]، فراشناختی[4]، و مدیریت منابع[5] اطلاق می‌شود.

راهبردهای شناختی، به راهبردهایی که دانش‌آموزان برای یادگیری، به خاطرسپاری، یادآوری، و درک مطلب از آنها استفاده می‌کنند ، اشاره دارد، این راهبردها هم برای تکالیف ساده و حفظ کردنی و هم برای تکالیف پیچیده‌تر که به درک و فهم نیازمندند کاربرد دارد(صمدی،1383).

 

راهبردهای فراشناختی، راهبردهایی هستند که جهت برنامه‌ریزی- بازبینی- اصلاح فعالیت‌های شناختی مورد استفاده قرار می‌گیرند. (براون و همکاران، به نقل از صمدی، 1373).

راهبردهای مدیریت منابع، راهبردهایی هستند که یادگیرندگان از آن برای کنترل و اداره محیط، مثل مدیریت در تنظیم وقت، نحوه تلاش، انتخاب محیط مطالعه، همچنین از افراد دیگر مثل معلمان، همسالان، و مانند آن استفاده می‌کنند. این راهبردها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با محیط سازگار شده و آن را با توجه به هدف‌ها و نیازهای خود تغییر دهند. (زیمرمن و مارتینز- پونز[6]، 1986)

 

در دوره نوجوانی باید به نوجوان خود نظم‌دهی رفتار را آموخت ، اینکار بوسیله آموزش و از طریق رسانه‌ها قابل حل می‌باشد.همانطور که بندورا در مورد خود نظم‌دهی رفتار گفته‌اند، رفتار آدمی عمدتاً یک رفتار خود نظم داده شده است و رفتار شخصاً تقویت شده بهتر از رفتارِ از بیرون تقویت شده، نگهداری می‌شود،  باید به گونه‌ای رفتار کرد که نوجوان خود پی به مسئله زمان ببرد (سیف، 1385، ص 370).  از جمله چیزهایی که نوجوان و جوان از تجربه مستقیم و غیرمستقیم (جانشینی) می‌آموزد، معیارهای عملکرد می‌باشد و زمانی که این معیارها آموخته شده‌اند، پایه‌ای می‌شود بر ارزشیابی شخصی فرد . کارآمدی شخصی تصوری یا خود کارآمدی تصوری، همانند معیارهای عملکرد درونی شده، نقش مهمی در رفتار خود نظم‌دهی ایفا می‌کند.زمانی که به نوجوان و جوان درخصوص خود نظم‌دهی آگاهی داده شود و یادگیری ایجاد کرد ،فرد در تلاش است تا به کارآمدی شخصی تصوری، سطح بالایی برسد، زمانی که به این سطح رسیدند بیشتر می‌کوشد و پشتکار بیشتری از خود نشان می‌دهد و موفق می‌شوند.بندورا می‌گوید که چون افراد دارای کارآمدی شخصی تصوری سطح بالا بر روی امور، کنترل بیشتری دارند، عدم اطمینان کمتری را تجربه می‌کنند و کمتر می‌ترسند (سیف، 1385، ص 370).

 

نوجوانان و جوانان برای مدیریت کردن زمان در انجام فعالیتها باید از یکسری فنون بهره کافی را ببرند تا بتوانند بر زمان خود مدیریت کنند، از جمله برای کارهای خود هدف را مشخص کنند ،برنامه‌ریزی در کارها داشته باشند، کارهای خود را تجزیه کنند و آنرا از کوچک یا کم به بزرگتر یا زیاد انجام دهد ، کارها را اولویت‌بندی کند، کارهای موظفی را پیگیری کند که آیا آن کار انجام شده یا خیر و همچنین نگذارد که تغییرات در برنامه‌ها آن هارا مضطرب کند و استرس ایجاد کند.تغییرات پردامنه و سریع بلوغ موجب می‌شود نوجوان تقدم و تأخر کارهایش را از دست بدهد. او نمی‌تواند برای روزمرگی‌اش اولویت خاصی را برگزیند و از این رو ممکن است در امور درسی به افت و بی‌انگیزگی دچار شود یا تعادلی منطقی میان ساعات بازی،‌خواب و کارهای روزمره برقرار نکند. ممکن است انرژی زیادی برای یکی از فعالیتهای روزمره صرف کند و ازکارهای دیگر باز بماند، مشاوره و دادن اطلاعات و آگاهی در این باره ضروری می‌باشد.

 

نوجوانان و جوانان از جمله کسانی هستند که با درک اهمیت زمان و استفاده صحیح از زمان می‌توانند علاوه بر اینکه خود، از زمان، بهره کافی ببرند به اهداف مورد نظر در محیط جامعه و مدرسه دست یابند.رسانه‌ها با تحولاتی که در جنبه‌های مختلف از بعد فن‌آوری تجهیزاتی و حجم و روش داشته‌اند به عنوان حاملان و منتقل کنندگان پیام، می‌توانند در باورها و افکار نوجوانان و جوانان موثر باشند. رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و فرهنگی، امکان حضور در همه نقاط جغرافیایی پیدا کرده‌اند.تاثیررسانه ها بر نوجوانان و جوانان با استفاده از ابزارهایی است که آن ابزارها امکان این تأثیرگذاری را معین می‌کند. 

 

صداوسیما به عنوان یکی از ابزارها در این راستا مطرح است. چون نفوذ، حضور، نحوه بیان و شکل انتقال پیام در رسانه صدا و سیما به طرز ویژه‌ای است که مخاطب را می‌تواند با انواع و اقسام شگردها و روش‌هایی که در آن وجوددارد به خود جلب کند. این رسانه می‌تواند در نحوه تغییر دگرگونی در نوجوانان و جوانان پرنفوذترین و موثرترین عامل باشد. البته نقش و سهم تلویزیون در تاثیرپذیری بر روی جوانان و نوجوانان حائز اهمیت می‌باشد، ضمن اینکه از تلویزیون در همه ساعات شبانه‌روز و در خانه می‌توان استفاده کرد. نقش آموزش رسانه‌ها مهم‌تر از آموزش رسمی مراکز آموزشی می باشد، زیرا دامنه کار مراکز آموزشی محدود است در صورتی که آموزش از طریق وسایل ارتباط جمعی گسترده و همیشگی است. البته وسایل ارتباط جمعی خصوصاً تلویزیون آموزش را همراه با صحنه‌های زنده ارائه می‌دهد که شوق بیشتری را برای یادگیری ایجاد می‌نماید ، رسانه‌ها بخصوص تلویزیون می‌تواند تآثیر خیلی زیاد بر روی نوجوانان و جوانان داشته باشد. حال این پرسش مطرح می‌شود که مدیریت زمان در این میان چه نقشی را ایفا می‌کند؟ همه می‌دانند که زمان ،گذراست و در اختیار ما نیست و فرصت از دست رفته جبران ناپذیر است. پس مدیریت این سرمایه با چنین اهمیتی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ بسیاری از صاحبنظران مدیریت، بر این باورند که کاربرد مفهوم مدیریت زمان، صحیح نیست و به جای آن استفاده از برنامه‌ریزی زمان، مطلوب‌تر است. با بررسی‌ها و جستجوهایی که در مراکز پژوهشی و دانشگاهی انجام شد،

 

تحقیقی با عنوان «بررسی میزان مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان» به دست نیامده است، عمده بررسی‌ها حول محور مدیریت زمان بوده است که نشان می‌دهد اتلاف وقت زیاد می‌باشد و مدیریت زمان  اندک. در این تحقیق سعی شد با بررسی میزان مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، مورد تحلیل قرار گیرد. بنابراین در این تحقیق در پی پاسخ به این سؤال می باشد که آیا برنامه‌ریزی برای کارهای محوله از مدیریت زمان، تبعیت می‌کند؟ آیا توانایی مدیریت زمان در نوجوانان بیشتر از جوانان است ؟ آیا  بین مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان تفاوت وجود دارد؟ آیا نوجوانان و جوانان طبقه پایین با نوجوانان و جوانان طبقه بالای جامعه از نظر مدیریت زمان تفاوت دارند؟آیا نوجوانان و جوانان دختر نسبت به نوجوانان و جوانان پسر از مدیریت زمان بهتر استفاده می کنند؟آیا رابطه ای بین اتلاف وقت و مدیریت زمان وجود دارد؟ایا بین میزان مدیریت زمان و میزان تماشای تلویزیون رابطه ای وجود دارد؟



1- Self-Regulation learning

2- Pintrich

3-Cognitive Strategies

4-Metacognitive Strategies

5-Resource Management Strategies

1- Zimmerman & Matinez- Pons

 
 
 
 
واژگان کلیدی: مهارت مدیریت زمان، نوجوانان، جوانان
 
 
 
 
اهمیت و ضرورت تحقیق    
در جامعه ما، الگوی صرف وقت به میزان قابل ملاحظه‌ای کمیاب است. با وجود آنکه همه به یک میزان، زمان در اختیار داریم، ولی دیده می‌شود آنهایی موفق‌ترند که از وقت خود بهتر استفاده می‌‌کنند، الگوی رفتاری صحیح را باید با آموزش ایجاد کرد، مدیریت زمان، دانش، نگرش و رفتار افراد را در جهت بهره‌برداری هر چه بیشتر از عمر ارتقاء می‌بخشد. زمان و چگونگی مدیریت بهینه آن، یکی از مسائلی است که برای انسان‌ها حائز اهمیت است. ارزش زمان برای همه برابر نیست و همه به نحو یکسانی از آن استفاده نمی‌کنند. بسیاری ازانسان‌ها علاقه‌مندند که به نحو احسن از زمان، نهایت بهره را ببرند، در حالیکه برای دیگران این چنین نیست ،در این خصوص که چگونه از زمان استفاده شود، مسلماً به یک‌سری مهارت‌ها و مدیریت‌های ویژه‌ای مورد نیاز است، به عبارتی هر چه میزان آشنایی با این مهارت بیشتر باشد به همان نسبت کنترل و مدیریت آن ساده‌‌تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد.
 
 تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مدیریت زمان در اهمالکاری تحصیلی تأثیرگذار است. مدیریت زمان یکی از مسائل مهم و جدی در سطح بین‌المللی است. جوانان و نوجوانان نیز بدون مدیریت زمان گاهی تمامی وقت خود را در امور غیر ضروری از بین می‌برند، استفاده درست و مؤثر از زمان، می‌تواند بعنوان رفتاری در جهت تأیید وجود انگیزش پیشرفت و موفقیت در نوجوانان و جوانان باشد. با این حال موضوع مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است. 
 
بنابراین انجام پژوهش به منظور شناسایی رابطه و تعامل میان مهارت نوجوانان با مهارت جوانان در مدیریت زمان به مشاوران و برنامه‌ریزان در امور نوجوانان و جوانان کمک خواهد کرد تا در جهت ارائه شیوه‌های مناسب برنامه‌ها و راهکارهاموفق شوندو راهنمایی لازم بدهند ،در اهمیت مدیریت زمان می‌توان گفت که نوجوانان و جوانانی که نتوانند وقت خود را تنظیم کنند ازعهده انجام هیچ‌کاری بر نخواهند آمد. در زمینه مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان تاکنون در کشورمان تحقیقات اندکی انجام شده ،در نتیجه فقدان سابقه تحقیقی در بستر بومی جامعة مورد مطالعه، یکی از دل مشغولی‌های جدی تحقیق می‌باشد.از سوی دیگر مواجه با ازدیاد منابع در به انحراف کشاندن قشر نوجوان و جوان ،دسترسی محدود نوجوانان و جوانان به مشاوران و روانشناسان تربیتی متخصص و ماهر از جمله مشکلاتی است که نشان می‌دهد نوجوان و جوان در چه شرایط بحرانی روبرو می باشند.
 
 مدیریت ضعیف زمان را نمی‌توان پنهان نمود و اثربخشی بیشتری مورد نیار است، زیرا برای موفقیت بیشتر چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، نیازمند بکارگیری راهبردهای مدیریت زمان می‌باشیم. این راهبردها برای استفاده بهینه از وقت، تنظیم شده و بعنوان روش‌هایی برای کنترل زمان به کار می‌رود. با استفاده مؤثر از زمان می‌توان اهداف را مشخص کرد و وظایف و فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نمود، با برنامه‌ریزی ، درک نوجوان و جوان از زمانِ در دسترس، افزایش یافته در نتیجه می‌توانند از زمان خود به صورت هدفمند و سازمان یافته بهره‌مند شوند. بیشترین کاربرد مدیریت زمان می‌تواند در جوانان و نوجوانان باشد چرا که این قشر از جامعه در آینده بعنوان نسل جدید چرخهای اقتصادی، علمی، فرهنگی کشور را به عهده خواهند داشت. با توجه به اهمیت فراگیری اصول مدیریت زمان و آگاهی از مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، تأثیر آن در سلامت جامعة فردای ما می‌باشد.
 
 این تحقیق شاید وسیله‌ای جهت فراگیری و انتقال آن به دیگران و گامی در جهت رشد و تعامل جامعه برداشته شود. ضرورت توجه به مدیریت زمان بخصوص درکلان شهر تهران که نوجوانان و جوانان زیادی از وقت خودشان را به طرق مختلف از جمله ماندن در ترافیک و استفاده نادرست از اینترنت و بازی‌های کامپیوتری و قدم زدن (پرسه زدن) در کوچه و خیابان و از این قبیل از دست می‌دهند، حائز اهمیت است.از طرفی دیگر، پیچیدگی شرایط زندگی به واسطه ظهور رسانه‌های مختلف، موقعیت‌های پیچیده اجتماعی و اخلاقی، تغییرات اجتماعی، انتظارات و ارزش‌ها، فرصت را برای نوجوانان وجوانان تنگ‌تر و شرایط را بسیار سخت‌تر کرده است. به همین دلیل، آموزش راهبردهای مدیریت درست زمان برای نوجوانان وجوانان در کشور ما یک ضرورت است. از آنجا که نوجوانان و بخصوص جوانان پرمشغله‌ترین قشر جمعیت جوان هستند، همچنین قشر عظیمی از جمعیت کشور مان را تشکیل می دهند،ارائه راهبردهای مدیریت زمان به آنان، بسیار مهم به نظر می‌رسد.
 
 
 
 
نتابج:
نتایج این بررسی نشان داد که بیش از نیمی از نوجوانان و جوانان به صورت منظم تلویزیون تماشا می‌کنند و از این تعداد بین ساعات 24-19 تلویزیون تماشا می‌کنند. برای ترویج فرهنگ استفاده بهینه از زمان، صداوسیما در این ساعات می‌تواند از طریق پخش برنامه‌های آموزشی در خصوص مدیریت زمان، تولید فیلم و سریال در زمینه فرهنگ استفاده بهینه از زمان، ارائه بحث‌های کارشناسی از طریق متخصصین، مشاوران و روانشناسان، نشان دادن الگوهای عینی از طریق مجریانی که خودشان استفاده بهینه از زمان کنند، می‌توانند در زمینه استفاده بهینه از زمان به نوجوانان و جوانان آموزش دهند.
 
در بررسی رابطه بین میزان تماشای تلویزیون و مدیریت زمان نشان داد که با افزایش میزان تماشای تلویزیون در نوجوانان و جوانان مدیریت کردن زمان کاهش می‌یابد و نمی‌توانند از وقت خود به نحو احسن استفاده کنند، برای جلوگیری از این کار، صداوسیما باید برنامه‌هایی پخش کند که  زمانی که نوجوانان و جوانان وقت خود را به تلویزیون تماشا کردن صرف می‌کنند باید استفاده بهینه از آن زمان ببرند و آن برنامه‌ها باید متنوع و در عین حال جذاب و آموزنده باشد. از آنجا که بیش از نیمی از نوجوانان به ویژه جوانان مهمترین عامل اتلاف وقت خود را نداشتن شغل مناسب، بازی‌های کامپیوتری، نبود برنامه‌ریزی منظم، نبود تفریح و سرگرمی برای اوقات فراغت دانسته‌اند، بنابراین شایسته است فرهنگ استفاده و بجا از امکانات و وسایل در قالب فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های دیگر به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.
 
با توجه به نقش محوری و پرمسئولیت نوجوانان و جوانان در آینده و با توجه به اینکه شاخص میزان برنامه‌ریزی و نظم در پسرها کمتر از دخترها بوده است، لازم است پسرها متناسب با نقش و وظایف خاصی که برعهده آنها گذاشته می‌شود از حیث اصول برنامه‌ریزی، نظم و مدیریت زمان آموزش داده شوند و دست‌اندرکاران آموزه‌های مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی و نظم، مدیریت زمان را در متن برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها به آنها انتقال دهند.
 
با توجه به اینکه شاخص میزان برنامه‌ریزی و نظم در گروه نوجوانان کمتر از جوانان بوده است و با توجه به نقش سازنده این قشر (دانش‌آموزان) در آینده این مرز و بوم لازم است صداوسیما در برنامه‌هایی از کارشناسان و مشاوران تحصیلی و تربیتی برای حل مشکلات و پاسخ به سؤالات نوجوانان دعوت کنند.
صداوسیما می‌تواند با معرفی افراد نمونه و شایسته‌ای که در طول زندگی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته و موفقیت خود را مرهون برنامه‌ریزی و نظم در زندگی می‌دانسته‌اند، مشوق مخاطبان در این زمینه باشد. به نظر می‌رسد از آنجا که نوجوانان نسبت به برنامه‌ریزی و نظم اقبال نشان داده‌اند، معرفی دانش‌آموزان ممتاز که موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند مؤثر باشد.
به تصویر کشیدن آثار و عواقب نبود برنامه‌ریزی، بی‌نظمی و مدیریت زمان، می‌تواند انگیزه افراد را به سمت اجتناب از بی‌نظمی و بی‌برنامگی و اتخاذ هدف و برنامه‌ریزی در کارها و وظایف زندگی سوق دهد.
 
به نظر می‌رسد به تصویر کشیدن تأثیرات روانی همچون بالا بودن میزان رضایت خاطر و آرامش در افرادی که دارای برنامه‌ریزی و مدیریت زمان در زندگی هستند و فرصت‌های زندگی خود را غنیمت شمرده و در جهت رشد و بالندگی خود و جامعه تلاش می‌کنند، در تقویت و رواج فرهنگ مدیریت زمان در زندگی مخاطبان مؤثر باشند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
                                                                                                                                                                                   
چکیده
 
فصل اول: چارچوب تحقیق 2
مقدمه 3
بیان مسئله  5
اهمیت و ضرورت تحقیق 10
اهداف تحقیق 12
سؤال‌های تحقیق 13
فرضیه‌های تحقیق 13
تعریف مفاهیم 14
 
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 16
مقدمه 17   
ماهیت و مفهوم زمان  18
تاریخچه مختصر از زمان 20
مفهوم مدیریت زمان 24
مبانی نظری مدیریت زمان 24
مفهوم نوجوانی 40
نوجوانی و رشد آن در مکتب اسلام 40
نوجوانی و رشد آن در نظریه‌های معاصر 42
نظریه‌های رشد نوجوانی 44
ویژگی‌های نوجوانی 60
جوانی 63
جوانی و رشد آن در اسلام 63  
جوانی و رشد آن در نظریه‌های معاصر 64
شرایط زیستی ـ غریزی جوانی 66
شرایط ذهنی جوانی 67
شرایط روانی جوانی 68
شرایط عاطفی و اخلاقی جوانی 69
ویژگی‌های رشد جوانی 72
رشد اجتماعی و اخلاقی 75
ویژگی‌های تفکر دوره جوانی 76
مفهوم روانشناختی مدیریت زمان  80
اصول مدیریت زمان 84
دیدگاه‌های مدیریت زمان 85
تکنیک‌های مدیریت زمان 86 
قوانین مرتبط با مدیریت زمان 91
نسل‌های مدیریت زمان 93
عوامل اصلی در عدم استفاده بهینه از زمان 95 
عوامل اتلاف وقت 99
مبانی نظری رسانه  105 
پیشینه تحقیق 114
تحقیقات انجام شده در داخل کشور پیرامون مدیریت زمان 115
تحقیقات انجام شده در سایر کشورها پیرامون مدیریت زمان 122
جمع بندی ادبیات و پیشینه تحقیق 130
 
فصل سوم: روش تحقیق 137
مقدمه 138
روش تحقیق 139
جامعه آماری 140
نمونه و روش نمونه‌گیری 140
حجم نمونه 142   
ابزار اندازه‌گیری  142     
نمره‌گذاری پرسشنامه مدیریت زمان  143
روایی  143
پایایی  144
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها  144
روش اجرا                                                                     
 
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها  147
مقدمه  148 
ویژگی پاسخگویان نوجوانان و  جوانان 150
جنسیت  150
سن  151
میزان تحصیلات 152
طبقه اقتصادی ـ اجتماعی 153     
وضعیت تماشای تلویزیون 154 
وضعیت زمان تماشای تلویزیون در شبانه‌روز 155
وضعیت زمان تماشای تلویزیون در طول هفته 156
بررسی چگونگی نقش صداوسیما در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از زمان 158
بررسی عملکرد صداوسیما در آموزش مدیریت زمان 159
بررسی مهمترین عامل اتلاف وقت در بین نوجوانان و جوانان 160
بررسی شاخص هدفگذاری در مدیریت زمان 161
بررسی شاخص اولویت‌بندی در مدیریت زمان 162
بررسی شاخص برنامه‌ریزی در مدیریت زمان 163
بررسی نمره شاخص‌های مدیریت زمان 164
بررسی رابطه بین میزان تماشای تلویزیون و مدیریت زمان  165
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخص‌های مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان 166
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخص‌های مدیریت زمان به تفکیک جنس  169
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخص‌های مدیریت زمان برحسب تحصیلات 171   
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخص‌های مدیریت زمان برحسب طبقه اقتصادی ـ اجتماعی 174   
 
فصل پنجم: بحث و بررسی نتایج  176
مقدمه  177
خلاصه نتایج  178
بحث و نتیجه‌گیری  187
پیشنهادهای کاربردی صداوسیما  190   
محدودیت‌های تحقیق  192
پیشنهادات  194
منابع ومآخذ                                                                                                        195
منابع فارسی  195
منابع انگلیسی  203
پیوست 204  
 
 
 
 
 
 
 
فهرست جداول                                                                                      
  جدول شماره 4-1 توزیع پاسخگویان برحسب جنس 150
جدول شماره 4-2 توزیع پاسخگویان برحسب سن 151
جدول شماره 4-3 توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات 152
جدول شماره 4-4 توزیع پاسخگویان برحسب طبقه اقتصادی ـ اجتماعی 153
جدول شماره 4-5 توزیع پاسخگویان برحسب تماشای تلویزیون به صورت منظم 154
جدول شماره 4-6 توزیع پاسخگویان برحسب زمان تماشای تلویزیون در شبانه‌روز 155
جدول شماره 4-7توزیع پاسخگویان برحسب میزان تماشای برنامه‌های تلویزیون در طول هفته 156
جدول شماره 4-8 توزیع پاسخگویان در مورد روش‌های ترویج فرهنگ استفاده بهینه از زمان 158
جدول شماره 4-9 توزیع پاسخگویان درخصوص عملکرد صداوسیما در آموزش نحوه مدیریت زمان 159
جدول شماره 4-10 توزیع پاسخگویان درباره مهمترین عامل اتلاف وقت 160
جدول شماره 4-11 توزیع پاسخگویان برحسب شاخص هدفگذاری 161
جدول شماره 4-12 توزیع پاسخگویان برحسب شاخص اولویت‌بندی 162
جدول شماره 4-13 توزیع پاسخگویان برحسب شاخص برنامه‌ریزی 163
جدول شماره 4-14 شاخص‌های مدیریت زمان به تفکیک تعداد سؤالات، دامنه نمرات و میانگین شاخص‌ها 164
جدول شماره 4-15 میانگین شاخص ها در پاسخگویان 164
جدول شماره 4-16 رابطه همبستگی بین میزان تماشای تلویزیون  و مدیریت زمان 165
جدول شماره 4-17 میانگین نمره شاخص‌های مدیریت زمان برحسب سن پاسخگویان 166
جدول شماره 4-18 نتیجه آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نمره خرده مقیاس‌های 168
مدیریت زمان برحسب سن پاسخگویان
جدول شماره 4-19 میانگین نمره پاسخگویان در خرده مقیاس‌های مدیریت زمان به تفکیک جنسیت 170  
جدول شماره 4-20 میانگین نمره پاسخگویان در خرده مقیاس‌های مدیریت زمان به تفکیک تحصیلات 171
                       جدول شماره 4-21 نتیجه آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نمره خرده مقیاس‌های مدیریت   173
زمان برحسب تحصیلات پاسخگویان
                     جدول شماره 4-22 میانگین خرده مقیاس‌های مدیریت زمان با پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی پاسخگویان 174
جدول شماره 4-23نتیجه آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نمره خرده مقیاس‌های مدیریت   175
زمان برحسب طبقه اقتصادی ـ اجتماعی پاسخگویان
نمودار  4-1  توزیع پاسخگویان برحسب جنسیت 150
نمودار 4-2 توزیع پاسخگویان برحسب سن 151  
نمودار 4-3 توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات 152   
نمودار 4-4 توزیع پاسخگویان برحسب طبقه اقتصادی ـ اجتماعی 153
نمودار 4-5 توزیع پاسخگویان برحسب تماشای تلویزیون به صورت منظم 154
نمودار 4-6 توزیع پاسخگویان در خصوص زمان تماشای تلویزیون 155
نمودار 4-7 توزیع پاسخگویان در خصوص میزان تماشای برنامه‌های تلویزیون در طول هفته 157
نمودار 4-8 توزیع پاسخگویان در خصوص عملکرد صداوسیما در آموزش نحوه مدیریت زمان 159
نمودار 4-9 توزیع پاسخگویان برحسب شاخص هدفگذاری 161
نمودار 4-10 توزیع پاسخگویان برحسب شاخص اولویت‌بندی 162
نمودار 4-11 توزیع پاسخگویان برحسب شاخص برنامه‌ریزی 163
نمودار 4-12 میانگین نمره پاسخگویان در خرده مقیاس‌های  مدیریت زمان بر حسب سن 166
نمودار 4-13 میانگین نمره پاسخگویان در خرده مقیاس‌های مدیریت زمان به تفکیک جنسیت 170
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود