rahadargandomazar

rahadargandomazar

rahadargandomazar
rahadargandomazar

rahadargandomazar

rahadargandomazar

بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

هدف از این پایان‌نامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی در دانشکده شهید رجایی کاشان بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات124
حجم128 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

 
 
 
 
 
 
هدف از این پایان‌نامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی در دانشکده شهید رجایی کاشان بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.
 
 
 
مقدمه

مفهوم بهسازی
رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی، به طور مؤثر فعالیتهایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، کوشش مداوم و برنامه ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است.در گذشته چنین گمان می رفت که زمان آموختن با زمان کارکردن و زندگی کردن از هم جدا هستند و بنابراین برای آن ها آموزشی در خور توجه بود که پیش از آغاز کار به افراد داده م یشد. بر این گمان انسان برای زمانی میآموزد و سپس به زندگی و کار مولد و سودمند می پردازد و زمانی که کار و زندگی آغاز می شود، دیگربرای آموزش و پرورش جایی در خور توجه وجود ندارد. این اندیشه اکنون اعتبار ندارد و آموزش و پرورش با زیستن انسان همراه شده است)زگهوار تا گوردانش بجو(به نحوی که همه مردم برای همه وقت باید به آموختن بپردازند و از تاز ههای دانش بشری خود را تازه سازند و با نیرو و آگاهی بیشتر زندگی سودمند رادنبال کنند.

 

 


آموزش وبهسازی نیروی انسانی
آموزش همواره به عنوان وسیل های مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار می گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان را تشکیل میدهد.بدین جهت به منظور تجهیز نیروی انسانی سازمان و بهسازی وبهر ه گیری هر چه مؤثرتر از این نیرو، بی شک آموزش یکی ازمهمترین و مؤثرترین تدابیر و عوامل برای بهبود امور سازمان به شمار میرود. لازم به تذکر است که آموزش یک وظیفه اساسی در سازمانها و یک فرآیند مداوم و همیشگی است و موقت وتمام شدنی نیست. کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده  مدیر یا زیردست  محتاج آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارتهای جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار خود از هر نوع که باشد، روشها واطلاعات جدیدی کسب نمایند و مضافاً اینکه هر وقت شغل کارکنان تغییر پیدا کند، لازم است اطلاعات و مهار تهای جدیدی برای ابقای موفقیت آمیز وظایف شغل مربوطه را فرابگیرد(ابطحی،32:1384).برنامه های آموزش کارکنان در یک سازمان میتواند نیاز به نیروی انسانی متخصص در آینده را نیز رفع کند و تضمینی برای حل مشکلات کارکنان باشد.

 
 
 
  ارزیابی عملکرد بصورت فردی وسازمانی بعنوان ابزاری برای کنترل کیفیت اقدامات  مدیریت منابع انسانی بکار گرفته می شود و برآورد اقتصادی و کاوشگرانه از فعالیتهای مختلف یک سازمان است. امروزه به ارزیابی به دید وسیعتر یعنی مدیریت عملکرد تأکید می گردد. مدیریت عملکرد بعنوان یکی از پدیده های نوین در قلمرو مدیریت استراتژیک منابع انسانی و ارزیابی عملکرد یکی از مقوله و اجزای آن مطرح می باشد(لاراین،2001). 
الگوها و روش‌های زیادی برای ارزیابی افراد وجود دارد. مسئله مهم در مورد بکارگیری آنها این است که متناسب با شرایط سازمان باشند و نزدیک‌ترین تخمین به واقعیت را در اختیار کاربران قرار دهند.به زعم صاحب نظران مدیریت و سازمان، ارزیابی عملکرد یک راهکار مناسب جهت بهسازی نیروی انسانی است. یعنی هدف از ارزیابی عملکرد باید بهسازی و ارتقاء توانمندی کارکنان سازمان باشد (لاراین ، 2001)
 
 
 
 
 
 
بیان مسئله
نیروی انسانی سرمایه اساسی و مهم یک سازمان را تشکیل می دهد که در توسعه و رشد سازمان با توجه به ویژگی های جمعی ، مهارت ها و قابلیت هایش سهم بسزایی دارند .  به همین دلیل نیروی انسانی می تواند مهم ترین زیربنای سرمایه فکری باشد و از آنجا که ارزیابی عملکرد کارکنان به منظور تشخیص نقاط ضعف و قوت ، افزایش توانائی ها و اتخاذ تصمیمات مدیریتی مناسب صورت می گیرد، بنابراین ارزیابی نیروی انسانی یکی از مهم ترین مباحث می باشد که مدیران باید به آن توجه خاصی داشته باشند(اسفندیار،21:1389).
 
 
 
ارزیابی عملکرد نیروی انسانی موجب بهبود سازمانی می شود. هنگامی که فرایند بهبود مستمر در سازمان به عنوان یکی از رسوم فرهنگی درآید، آن سازمان پیشرفت معنی داری کرده است و توسعه این پیشرفت همگام با مشارکت کارکنان می باشد. این پیشرفت، میزان تحقق اهداف نظم ارزیابی عملکرد را مشخص می نماید و میزان تحقق اهداف همان رضایت سازمان یا اثربخشی سازمان می باشد(عباس پور،20:1384).
 
 
 
هدف ارزیابی عملکرد، شناسایی میزان اثربخشی و کارامدی کارکنان سازمان از طریق ایجاد و توسعه اطلاعات حیاتی منابع انسانی است(عباس پور،20:1384).ارزیابی عملکرد، نه تنها اطلاعاتی معتبر و صحیح را در اختیار مدیران قرار می‌دهد بلکه اطلاعات مناسبی را در اختیار کارکنان نیز قرار می‌دهد، آنان را نسبت به عملکرد و رفتارهای شغلی خود آگاه می‌سازد و باعث می‌شود تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود پی ببرند. این اطلاعات، پایه مناسبی برای اصلاح و بهبود رفتارهای شغلی و رشد و پرورش شخصیت کارکنان خواهد بود(آرمستردانگ،1381،نقل ازاعرابی).
 
 
 
آموزش و بهسازی به تلاش برنامه ریزی شده ای اشاره می کند که به وسیله یک سازمان برای تسهیل یادگیری رفتار مرتبط با شغل بر روی بخشی از کارکنان اعمال می شود. همچنین آموزش و بهسازی به افزایش سطح مهارت فردی در یک یا چندحوزه تخصصی منجر می شود و از این طریق زمینه های انگیزش لازم برای انجام شایسته وظایف شغلی فراهم گردیده و بهبودمی یابد(عباس پور،34:1387).به عبارتی بهسازی منابع انسانی شامل مجموعه فعالیت هایی است که توانایی انسان را برای رسیدن به بالاترین پتانسیل افزایش می دهد. آموزش یکی از عناصر کلیدی استراتژی دولتها برای کاهش فقر است. استراتژی های بهسازی نیروی انسانی را می توان به دو گروه تقسیم کرد:
 
 
یک گروه برای کاهش دادن یا مهار کردن نارسایی های موجود به کار گرفته می شوند و گروه دوم برای جلوگیری از بروز نارسایی ها به کار برده می شوند. اگرچه برمبنای این دو پایه استراتژی های فراوانی به اجرا درمی آید(رابینز،1378: 105)
 
صاحبنظران مدیریت و سازمان ارزیابی عملکرد را یک راهکار مناسب جهت بهسازی نیروی انسانی می دانند.یعنی هدف از ارزیابی عملکرد باید ارتقاء و بهبود توانمندی کارکنان باشد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی، به طور مؤثر فعالیت هایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، کوشش مداوم و برنامه ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است(زادهدی،1384:ص34).
 
 
 
 
ارزیابی عملکرد به عنوان فرآیندی یکپارچه است که با بهسازی افرادی که در سازمانها کار می کنند و نتیجه ای که از بازخورد ارزیابی در سازمان ارائه می گردد، نقاط ضعف مشخص و کارکنان را به خلاقیت و کسب آموزش و انگیزش و بهبود عملکرد وا می دارد .همچنین انجام صحیح ارزیابی کارکنان با کیفیت را تشویق به ماندگاری و رضایت از سازمان می نماید(عباس پور،1384).ارزیابی عملکرد مبنای تصمیم گیری های مهم برای فرد و سازمان خواهد بود و اگر این فرایند به بهترین شکل تعریف و اعمال گردد، موجب می شود که افراد انگیزش مضاعفی در مشارکت و بهره وری داشته باشند.
 
 
در قلمرو این تحقیق جهت ایجاد سازمانی با نیروی انسانی کارآمد راهی جز توجه به آموزش ،تقویت خلاقیت،ابتکار و انگیزه ندارد. جهت دستیابی به این اهداف، در مرحله نخست عملکرد باید کارکنان به نحو مطلوب مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند و پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت کارکنان در زمینه های فوق، نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام نمود. به عبارت بهتر با  ارزیابی عملکرد باید در بهسازی و پرورش نیروی انسانی کوشید. 
دراین تحقیق دانشکده فنی شهید رجائی به منظور قلمرو تحقیق در نظر گرفته شده است، چرا که در این سازمان فرم های ارزیابی عملکرد اولا" تعداد محدودی از کارکنان و به صورت جزئی انجام  می شود ،ثانیا" کارکنان به طور سلیقه ای و دور از واقعیت پاسخگوی فرم ارزیابی هستند و ثالثا" بعد از انجام ارزیابی نتایج آن هیچ گونه بازخوردی در بهسازی کارکنان ندارد. 
 
 
 
همچنین فرآیند ارزیابی عملکرد در سازمان مورد نظر تعیین شکاف و ارائه راهکارهایی برای بهسازی نیروی انسانی را شناسایی می کند.بنابراین این تحقیق به دنبال شناسایی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی است.
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات تحقیق 6
مقدمه 6
1-1.بیان مسئله 8
1-2.اهمیت وضرورت موضوع 11
1-3.مدل مفهومی تحقیق 14
شکل1-1.مدل مفهومی تحقیق 14
1-4.اهداف تحقیق 15
1-5.سوال های تحقیق 16
سوال اصلی 16
سوال های فرعی 16
1-6.فرضیه های تحقیق 17
فرضیه اصلی 17
فرضیات فرعی 17
1-7.قلمرو تحقیق 17
1-8.تعریف واژه های تحقیق 18
 
 
 
 
فصل دوم :ادبیات و مبانی نظری تحقیق 20
مقدمه 20
2-1.ارزیابی عملکرد 21
2-1-1.مفهوم ارزیابی عملکرد و تعاریف آن 21
2-1-2.مدیریت ازریابی عملکرد 22
2-1-3.ضرورت و اهمّیت ارزیابی عملکرد 25
2-1-4.تاریخچه ارزیابی 27
2-1-5.مدیریت عملکرد 28
2-1-6.دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 30
2-1-7.اهداف ارزیابی عملکرد 31
2-1-8.مزایای ارزیابی عملکرد 32
2-1-9.فرآیند ارزیابی عملکرد 34
2-1-10.ارزیابی کنندگان 37
2-1-11.روشهای ارزیابی عملکرد کارکنان 40
2-1-12.روشهای ارزیابی عملکرد سازمان 44
2-1-13.ارزیابی 360 درجه 58
2-1-14.مدیریت عملکرد با تأکید بر ارزیابی منابع انسانی 62
2-2-1.مفهوم بهسازی 63
2-2-2.آموزش ضمن خدمت 64
2-2-3.آموزش وبهسازی نیروی انسانی 65
2-2-4-مدلهای ارزیابی عملکرد 66
شکل2-2-2.مدل کاپلان و نورتون 66
شکل2-2-3.مدل آرمستردانگ 67
2-3.پیشینه تحقیق 68
2-4.آشنایی با قلمرو تحقیق 71
 
 
 
فصل سوم:روش شناسی تحقیق 73
3-1. مقدمه 74
3-2.روش تحقیق 74
3-3.جامعه آماری تحقیق 75
3-4- حجم نمونه 76
3-5 نحوه گردآوری داده ها 76
3-6- ابزار تحقیق 77
جدول شماره (3-1): جدول شماره گویههای  متغیر های پژوهش 77
3-7.روایی وپایایی ابزار تحقیق 78
جدول3-3.پایایی پرسشنامه بااستفاده ازآلفا کرونباخ 79
3-10تجزیه و تحلیل دادهها 79
 
 
 
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل یافته ها 81
مقدمه 81
4-1.آمار توصیفی 83
4-1-1.مشخصات دموگرافیک پاسخگویان 83
جدول4-1-1.توزیع فراوانی جنس 83
جدول4-1-2.توزیع فراوانی نوع استخدام 83
جدول4-1-3.توزیع فراوانی سن 84
جدول4-1-4.توزیع فراوانی تحصیلات 85
جدول4-1-2.آمارتوصیفی 85
4-2.آمار استنباطی 87
4-2-1.نرمال بودن متغیرها 87
جدول4-2-1.آزمون کلموگروف-اسمیرنوف 87
4-2-2.رابطه مشخصات دموگرافیک با بهسازی 88
4-2-2.رابطه بهسازی با جنسیت 88
جدول 4-2-2.آزمون تی دو گروه 88
4-2-3.رابطه بهسازی با تحصیلات 89
جدول4-2-3. آزمون تحلیل واریانس 89
4-2-4.رابطه بهسازی با سن 89
جدول4-2-4. آزمون پیرسون 89
4-2-5.رابطه بهسازی با نوع استخدام 90
جدول4-2-5. آزمون تی دو گروه 90
4-3.همبستگی متغیرها 90
4-4.آزمون فرضیات 91
جدول4-4-1.خلاصه رگرسیون 91
جدول4-4-2.ANOVA 92
جدول4-4-3.ضریب همبستگی 92
آزمون فرضیه های فرعی 93
فرضیه یک)فرآیند ارزیابی عملکرد برانگیزش نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیر دارد. 93
فرضیه دو)فرآیند ارزیابی عملکرد بر خلاقیت نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیر دارد. 93
فرضیه سه)فرآیند ارزیابی عملکرد بر رضایت نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی  تاثیر دارد. 94
جدول4-4-6.آزمون پیرسون 94
فرضیه چهار) فرآیند ارزیابی عملکرد بر آموزش نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیردارد. 95
جدول4-4-7.آزمون پیرسون 95
فرضیه پنج) فرآیند ارزیابی عملکرد بر ماندگاری نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیردارد. 95
جدول4-4-8.آزمون پیرسون 95
 
 
 
فصل پنجم:نتیجه گیری تحقیق 96
مقدمه 97
5-1.نتیجه گیری تحقیق 98
نتایج آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد: 99
5-2.پیشنهادات 103
5-2-1.پیشنهادات کاربردی 103
5-2-2.پیشنهادات پژوهشی 105
5-3.محدودیت ها 105
پیوست 106
منابع 120
 
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن

شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن

هدف از این پایان نامه شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات214
حجم150 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد خشونت علیه زنان با عنوان شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان  و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن می باشد.در پژوهش حاضر مشخص گردید که عوامل مختلفی در خشونت مردان علیه زنان وجود داشته که می توان به مباحث زیستی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی  اشاره نمود همچنین وضعیت خانوادگی و سطح تربیت اجتماعی و فردی افراد در بوجود آمدن مسئله فوق از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

 

در این میان قانون نیز راهکارهایی را در نظر گرفته است که البته این راهکارها در محیط خانواده چندان کاربردی ندارند زیرا زنان گاهی در خانه پدری از سوی والدین و برادران و در خانه همسر از سوی او و در اجتماع به وسیله برخی نهادها  وسازمانها مورد خشونت قرار می گیرند  در دایره خشونت می توان از ضرب و جرح تا مقابله با رشد و پیشرفت زنان در جامعه به عناوین مختلف نام برد، در این دایره حتی ممنوعیت بکارگیری برخی از مشاغل در سطح جامعه می تواند از عوامل خشونت محسوب گردد

 

 

 

آنچه که مهم به نظر می آید نوع خشونت نیست بلکه اثرات وتبعات آن از اهمیت بیشتری برخوردار است در پژوهش حاضر تمامی عوامل فوق مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک فصل از پژوهش نیز به راهکارها و پیشنهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان اختصاص داده شده است در یک جمع بندی می توان عوامل محیطی و خانوادگی و سطح آگاهی زنان را از جمله عوامل مورد خشونت قرار گرفتن زنان نام برد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده    1
مقدمه    2


فصل اول: کلیات تحقیق     4
1-1- بیان مسئله    5
1-2- اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق    7
1-3- اهداف تحقیق    9
1-3-1- هدف اصلی    9
1-3-2- هدف فرعی    9
1-4- سؤالات تحقیق    10
1-4-1- سوال اصلی    10
1-4-2- سوال  فرعی    10
1-5- فرضیه های  تحقیق    11
1-5-1- فرضیه  اصلی    11
1-5-2- فرضیه   فرعی    11
1-6- تعاریف مفاهیم    12
1-7- روش تحقیق    13
1-8- پیشینه تحقیق    14
1-8-1- پیشینه خارجی    14
1-8-2- پیشینه داخلی    19
1-8-3- جمع بندی از پیشینه تحقیقات    24

 

 

 

فصل دوم: مبانی و چارچوب نظری تحقیق    26
2-1- مروری بر مبانی نظری    27
2-2-  ساختار خانواده در ایران و جهان    31
2-2-1- ساختار خانواده در گذشته    32
2-2-1-1- خانواده گسترده    33
2-2-1-1-1-  ویژگی‌های خانواده گسترده    35
2-2-1-2- خانواده هسته ای    36
2-2-1-2-1- ویژگی‌های خانواده هسته ای    37
2-2-2- سیر تحول خانواده و موقعیت زن در ایران    38
2-2-3- تغییرنقش  مردان در خانواده    38
2-2-4- تغییر نقش زنان در خانواده    39
2-2-5- نگرش جامعه نسبت به خانواده در ایران    40
2-3-  عوامل ایجاد خشونت    44
2-3-1- علل اقتصادی    44
2-3-2-  عوامل فرهنگی    47
2-3-3-  رسانه های جمعی    47
2-4- خشونت خانگی در ایران    49
2-4-1- روابط زن و مرد از گذشته تاکنون    49
2-4-2- خشونت خانگی علیه زنان    50
2-4-3- ویژگی های شخصیتی زنان خشونت دیده    51
2-4-4- ویژگی های شخصیتی مردان خشن    51
2-5- انواع خشونت علیه زنان    53
2-5-1- خشونت روانی    53
2-5-2- خشونت جسمی    54
2-5-3- خشونت جنسی    54
2-5-4- خشونت اقتصادی    54
2-6- آثار و پیامدهای خشونت علیه زنان    55
2-6-1- اثرات کوتاه مدت    55
2-6-1-1- آسیب جسمانی زن    55
2-6-1-2- آسیب روحی و عاطفی    56
2-6-1-3- لطمه روحی کودکان    56
2-6-2- اثرات بلند مدت    57
2-6-2-1- آسیب شدید روحی و ماندگاری استرس و ترس در زنان    57
2-6-2-2- عدم مشارکت در امور اجتماعی    58
2-6-2-3- ابتلا  به HIV به جهت خشونت جنسی    58
2-7- حوزه های خشونت علیه زنان    60
2-7-1- حوزه خصوصی     60
2-7-1-1-  در خانه پدر     60
2-7-1-2-   در خانه شوهر     60
2-7-2-  حوزه عمومی    61
2-7-2-1- آداب و رسوم    61
2-7-2-2- فرهنگ شفاهی و کتبی    61
2-7-2-3- سنت ها :    61
2-8- چارچوب نظری پژوهش    62
2-8-1-  نظریه های خشونت    62
2-8-1-1-  جنبه زیستی    62
2-8-1-2-عوامل روان شناختی و شخصیتی    62
2-8-1-3- نظریه خشونت ذاتی    64
2-8-1-4- نظریه  محرومیت – تهاجم    65
2-8-1-5-نظریه نیازهای انسانی    66
2-8-1-6-  نظریه تحریک    66
2-8-1-7-  ویژگی های شخصیتی    67
2-8-1-8- ناکامی    68
2-8-1-9- ضعف اخلاقی    68
2-8-1-10-  اعتیاد  و مصرف مواد مخدر    69
2-8-2-  ‌رویکرد روانشناسی اجتماعی    69
2-8-2-1- نظریه یادگیری اجتماعی    69
2-8-2-2- نظریه مبادله    71
2-8-2-3-  نظریه منابع    71
2-8-2-4- نظریه کنترل اجتماعی    71
2-8-3- رویکرد جامعه شناختی    72
2-8-3-1- تالکوت پارسنز(نظریه کارکردگرایی)    72
2-8-3-2- رنه کونیگ    74
2-8-3-3- هلموت شلسکی    79
2-8-3-4- فردریک انگلس    82
2-8-3-5- ماکس هورکهایمر    84
2-8-3-6- نظریه فمینیستی    87

 

 

فصل سوم: راهکارهای پیشگیری از خشونت     93

مبحث اول : پیشگیری    94
3-1-1- مفهوم پیش گیری از جرم    94
3-1-2 - پیش گیری وضعی و پیش گیری اجتماعی    94
3-1-3-  پیشگیری  اولیه ، ثانویه و ثالث    96

مبحث دوم : راهکارهای پیشگیری از بزه دیدگی زنان    98

3-2-1- راهکارهای اجتماعی – فرهنگی    98
3-2-2-  لزوم عملکرد پویای قانون‏گذار    104
3-2-3- لزوم عملکرد پویای نهادهای اجرائی(سیاست جنایی اجرایی)    107
3-2-3-1-  پرورش نیروهای متخصص با وظیفه بازدارندگی    108
3-2-3-2- به کارگیری پلیس زن    109
3-2-3-3- ضرورت اقدام فوری نسبت به مرتکب بالقوه خشونت    111

مبحث سوم : راهکارهای نهادهای کیفری در پیشگیری از بزه دیدگی زنان    113

3-3-1- تقویت اطلاعات آماری و ارتقای افکار عمومی    114
3-3-2- ایجاد مراکز مشاوره و خطوط بحران    116
3-3- 3- آموزش زنان در خودایمن‏سازی    117
3-3-3-1-  ارتقای سطح آگاهی زنان با هدف ایجاد خودباوری و درک ضرورت خروج‏ فوری از قلمرو خشونت    117
3-3-3-2- تلاش برای احقاق حقوق خود    118
3-3-3-3- آموزش عدم تحمل خشونت به زنان    118
3-3-3-4- تقلیل فرصت‏های بالقوه خشونت    118

مبحث چهارم  : راهکارهای پیشگیری پس از بزه دیدگی زن    120

3-4-1- راهکارهای عدالت کیفری    121
3-4-2-  عملکرد پویای نهاد قضائی    121
3-4-2-1- ایجاد مسئولیت در ضابطین و مقام تعقیب و تحقیق    123
3-4-2-2- پرورش قضات و استفاده از قضات زن    126
3-4-2-3- همکاری قضات و متخصصین    129
3-4-3- لزوم عملکرد و پویایی نهادهای اجرائی    130
3-4-4- سازوکارهای ناظر بر نهادهای غیر کیفری    132
3-4-4-1- ایجاد مراکز درمانی،بهداشتی و مشاوره‏ای    134
3-4-4-1-1- شناسایی و معرفی بزه‏دیدگان خشونت    134
3-4-4-1-2- صدور گواهی‏های پزشکی    135
3-4-4-1-3- درمان سریع    135
3-4-4-2-ایجاد خانه‏های امن ومراکز کمک به بزه‏دیدگان    136
3-4-4-3-کمیسیون‏های جبران خسارت    137
3-4-5-  قانون و خشونت    139
3-4-5-1-  نقش پلیس    139
3-4-5-2- اختیارات بازداشت کردن    142
3-4-5-3- ضمانت‌گیری از متهم    144
3-4-5-4-  واکنش‌های حقوقی    144
3-4-5-5-  طلاق - جدایی    145
3-4-5-6-  راه‌حل‌های حقوق مدنی    146
3-4-5-7- سیستم حقوقی جدی و پاسخ‌گو    148

 

 


نتیجه گیری و پیشنهادات    150
نتیجه گیری    151
پیشنهادات    154
محدودیت های تحقیق    157

 

 

منابع و ماخذ    158
فهرست منابع فارسی    159
فهرست منابع غیر فارسی    163
چکیده به زبان انگلیسی     164

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت بازدید از سیلو گندم قوجان


پاورپوینت بازدید از سیلو گندم قوجان

قوچان سیلو گندم نوار نقاله بالابر الواتور و حفره بونکر لوله های اصلی کندوها

دانلود پاورپوینت بازدید از سیلو گندم قوجان

قوچان 
سیلو گندم
نوار نقاله 
بالابر 
الواتور و حفره بونکر
لوله های اصلی کندوها
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 32407 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

 

تاریخچه 

سیلوی گندم توسط روسها درسال 1347 ساخته شده است ومکان آن در جاده آسیایی(سنتو)، بعد از میدان آزادی به سمت مشهد قبل از ستاد نیروی انتظامی واقع شده است.

 

اتاق فرمان


تمام عملیات دستگاه هایی که روشن می شود همه از این پنل است و از این لبه کنترل، کنترل می شود و خیلی قدیمی است و چون متعلق به سال 1347می باشد سیستم کاملا قدیمی است یعنی تابلوها و فرمانها همه به صورت مکانیکی و دستی اعمال می شوند و هیچی به صورت اتومات نداریم و پشت این اتاق،اتاق تابلوهای برق صنعتی ما  است و یک اتاق فرمان طبقه چهارم داریم وکل برق کارخانه(سیلو) از این دو تا اتاق فرمان تامین می شود.

 

و.....

 

فایل پاورپوینت 27 اسلاید

دانلود پاورپوینت بازدید از سیلو گندم قوجان

پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا دانلود پاورپوینت با عنوان آفات و بیماریهای گندم و کلزا


پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا

دانلود پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا بررسی آفات و بیماریهای گندم و کلزا پاورپوینت جامع و کامل آفات و بیماریهای گندم و کلزا کاملترین پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا پکیج پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا مقاله آفات و بیماریهای گندم و کلزا تحقیق آفات و بیماریهای گندم و کلزا

دانلود پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا

دانلود پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا
بررسی آفات و بیماریهای گندم و کلزا
پاورپوینت جامع و کامل آفات و بیماریهای گندم و کلزا
کاملترین پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا
پکیج پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا
مقاله آفات و بیماریهای گندم و کلزا
تحقیق آفات و بیماریهای گندم و کلزا
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1212 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 24 صفحه

کارگاه آموزشی آفات و بیماریهای گندم و کلزا
هوالحق مقدمه: گندم یکی از محصولات استراتژیک و زراعی یک کشور است. تولید موفق آن در ارتباط مستقیم با:
کشت صحیح ، مدیریت آب و خاک ، آفت و بیماریها و علفهای هرز و استفاده از ارقام اصلاح شده، تکنولوژی و عناصر غذایی مورد نیاز
شرایط محیطی که از مهمترین عوامل کنترلی محسوب میشود مخصوصا دما و رطوبت که اثربخشی قابل توجهی بر بروز شدت خسارت عوامل بیماریزا دارند
دستور العمل کاشت و داشت گندم: 1 - عملیات آماده سازی بستر بذر
الف ) خاک ورزی عمیق با زیر شکن : به منظور شکستن لایه های فشرده در زیر عمق شخم و افزایش میزان نفوذ آب در خاک
ب) شخم :
گاوآهن برگردان دار
جهت خارج کردن خاک از حالت چسبندگی
سست کردن منطقه رشد ریشه و نرم کردن لایه سطحی خاک
این نوع در اراضی دیم و خشک توصیه نمی شود.
گاو آهن قلمی
خاک ورزی سطحی
باعث تسریع در خشک شدن لایه سطحی
زمان لازم برای دیسک و خرد کردن کلوخه ها را کاهش می دهد
بستر خاک نرم تری در سطح خاک ایجاد می شود.
باعث بهم زدن خاک و خرد کردن کلوخه ها
ج) دیسک :
برای خرد کردن و نرم کردن لایه شخم و آماده کردن بستر بذر
مخلوط کردن کودهای شیمیایی با خاک
استفاده از پره های کنگره ای در ردیف جلوی دیسک و خرد کردن خاک تاثیر بیشتری دارد.
در اراضی دیم و کم باران می توان به جای شخم از دیسک برای خاکورزی استفاده کرد.
2) کشت
الف) با خطی کار:
بهترین نتیجه کاشت غلات در اراضی آبی و بمنظور ابیاری در مراحل مختلف رشد(8-5 بار آبیاری)
قبل از اقدام به کاشت باید خطی کار طبق میزان بذر توصیه شده کالیبره شده و از دقت ریزش و سالم بودن قطعات آن اطمینان حاصل نمود.
در طی کاشت به طور متناوب ریزش بذر از شیار باز کن ها را بازدید و گرفتگی احتمالی لوله های سقوط و شیار بازکن ها را برطرف نمود.
ب) کاشت با کمباینت (ترکیب ادوات کاروزی)
جهت تسریع در آماده سازی زمین و استقرار بذر در خاک
در اراضی وسیع دشت و زمین های بزرگ
شامل
سیکلوتیلر در جلوی کارنده
خطی کار و شیار بازکن آن

3- مصرف کودهای شیمیایی:
اولین کار – آزمون خاک – هر 10 هکتار یک نمونه مرکب
الف) کود ازته:
بسیار پویا و متحرک وبراحتی در خاک حرکت می کند
زمان مصرف آن برای موفقیت در تولید دانه و پروتئین اهمیت دارد
بهترین زمان مصرف نزدیک به زمان حداکثر نیاز مطابق با مراحل رشد گندم
مقدار مصرف:
در خاکهای سبک : طی 4 مرحله:
1- قبل از کاشت
2- مرحله پنجه زنی
3- تشکیل ساقه
4- در مرحله گلدهی
در خاکهای سنگین : طی 3 مرحله:
قبل از کاشت
مرحله پنجه زنی کود فسفاته :
حتما قبل از کاشت مصرف می شود بدلیل عدم تحرک و تثبیت فسفر آن در خاک
بصورت نواری و در زیر بذر با فاصله 10-5 سانتی متر (نواری بهتر از دست پاش)
اگر امکان ندارد و وسایل نیست کود فسفاته با شخم در عمق خاک قرار گیرد.
ج) کودهای پتاسه:
- قبل از کاشت مصرف در زیر خاک قرار داده شود .
دو نوع کود پتاسه برای گندم
سولفات پتاسیم در زمینهای شور
کلرید پتاسیم
د) کودهای ریز مغذی:
در صورت نیاز سریع قبل از کاشت و با شخم زیر خاک قرار داده یا مراحل:
پنجه دهی کامل
اوایل ساقه دهی
مرحله گلدهی
3 در هزار محلولپاشی شود

4- آبیاری قبل از کاشت
بطور کلی عملکرد کل گندم در گرو سه جزء اصلی :
1- تعداد بوته در واحد سطح
2- تعداد دانه در خوشه
3- وزن دانه
تحت تاثیر – آبیاری قبل از کاشت و یا بلافاصله بعد از کاشت (لازم است تا عمق cm 100-80 خاک با آب آبیاری یا باران خیس شود)

مرحله آبیاری:
متناسب با تاریخ کاشت مناسب آن منطقه
برای رامیان مقدار آب 800لیترm3/h
5- مقدار بذر مصرفی : بسته به نوع رقم کشت شده (جدول)

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا

پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم


پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم

دانلود پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم بررسی آمار خسارت علفهای هرز در گندم پاورپوینت جامع و کامل آمار خسارت علفهای هرز در گندم کاملترین پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم پکیج پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم مقاله آمار خسارت علفهای هرز در گندم تحقیق آمار خسارت علفهای هرز در گندم

دانلود پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم

دانلود پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم
بررسی آمار خسارت علفهای هرز در گندم
پاورپوینت جامع و کامل آمار خسارت علفهای هرز در گندم
کاملترین پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم
پکیج پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم
مقاله آمار خسارت علفهای هرز در گندم
تحقیق آمار خسارت علفهای هرز در گندم
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1097 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 29 صفحه

موضوع سمینار: آمار خسارت علفهای هرز در گندم

گیاهپزشکی

علف هرز چیست؟ گیاهی است که درمکانی غیر از مکان اصلی خود یا در جای نا خواسته رشد کرده است.
در محصولات رشد می کنند و به آنهاخسارت می نند.
نسبت به علفکشها مقاوم می شوند.
در زیستگاههای تخریب شده مستقر می شوند.
از نظر اقتصادی ارزش چندانی ندارند.
بافعالیتهای انسان درمکانها یا زمانهای خاص دخالت میکنند. گندم واهمیت آن کشت آسان

منبع غذایی اصلی انسان

توانایی تطابق وسازگاری بالا در مناطق مختلف

مهمترین محصول کشاورزی ازنظرتولیدوسطح زیرکشت

توانایی تولید عملکرد بالا عوامل مهم وتاثیر گذار در تولید گندم 1- واریته
2- شرایط اقلیمی
3- خاک
4- نوع ومقدار وزمان مصرف کود
5- تناوب زراعی
6- زمان کاشت
7- حمله آفات وبیماریها وسایر عوامل زنده روی گندم
8- وجود علف های هرز
9- زمان برداشت علفهای هرز بسیار مهم Very important weeds یولاف وحشی
یولاف وحشی زمستانه
خردل وحشی
ماستونک Avena fatua
Avena ludoviciana
Sinapis arvensis
Turgenia latifolia خسارتهای علفهای هرز
کاهش کیفیت محصول
کاهش عملکرد
افزایش هزینه تولید (20-25%)
افزایش هزینه برداشت

روشهای خسارت علفهای هرز
رقابت
طول دوره رقابت
تراکم

خسارت علف هرز (زندوهمکاران 1381) اثر تراکم علف هرز بر عملکرد گندم کاهش عملکرد گندم بوسیله ارزن وحشی اثر یولاف وحشی روی کاهش عملکرد گندم چرا کنترل علف هرز؟ علفهای هرز باعث افزایش هزینه وکاهش سود می شوند.

علفهای هرز گیاهانی پر خرج وباعث خسارت به محصول می شوند.

یکی از روشهای کارساز درحفظ پتا نسیل تولید مدیریت صحیح علفهای
هرزاست.

با کنترل علفهای هرز:

باعث افزایش کیفیت محصول می شوند.

درو را آسان تر می کنند.

تولید و عملکرد محصول را بهبود می بخشند.
انواع روشها برای مدیریت علف هرز رعایت بهداشت زراعی وپیشگیری از علفهای هرز.

روشهای زراعی در جهت تقویت قدرت رقابت محصول در برابر علفهای هرز.

روشهای خاکورزی قبل از کاشت وپس از برداشت در جهت کاهش جمعیت علفهای هرز.

کاربرد علفکشها در جهت کاهش جمعیت علفهای هرز
Effect of winter wheat varieties on summer annual weed density.1 تاثیر واریته های گندم روی علف هرز Variety stature 1983 1985 1985  ------------------------- (no.m2) -------------------------
Medium tall 40 58 10
Medium 44 55 12
Medium short 438 111 14
Short 483 122 5
LSD (0.05) 160 45 ns

Adapted from Weed Science 42:27-34. Stature for varieties were as follows: medium-tall, Buckskin and Siouxland; medium, Brule, Centurk 78, and Lancota; medium-short, Eagle and Homestead; and short, Colt, TAM101, and Vona. اثر تراکم گندم روی علف هرز Seeding rate Barnyard grass Green foxtail Stink grass Witch grassl
b/A --------------------- (panicles/30 m2) ----------------------- 30 6 6 21 133
60 1 2 5 34 90 0 0 4 52 LSD (0.05) 8 8 14 15


Effect of winter wheat seeding rates on annual grass panicle production after wheat harvest at North Platte.1

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت آمار خسارت علفهای هرز در گندم